7/08/2009

Nukilan Seorang Isteri

15 Rejab 1430/8th July 2009
4:52 pm





Gelap malam menyelubungi jasad ini
Hujan menemani
Aku tempuhi sendiri
Mencari sinar menerangi hari
Mencari tempat berteduh

Tidak diundang dia mendekati
Namun kehadirannya memberikan aku hidup yang baru
Bersamanya aku mencari sinar itu
Dan di sisinya ku bagaikan dilindungi

Tak mungkin…
Tak mungkin ini berlaku
Aku hanya insan lemah yang terlalu banyak kecacatan dan kekurangan
Mana mungkin aku yang kerdil ini sudi didampingi

Namun, dia memberi kepercayaan
Aku tak mungkin lagi bersendiri
Tidak mungkin lagi bermandi air mata
Selagi hayatnya dikandung badan
Hatiku tak lagi diusik sengsara…

p/s: post ini hanya mainan semata-mata... ditulis berlandaskan imaginasi... hihihi....

6 comments:

sang suami said...

Aawww....tq darling :)

Anonymous said...

controversialnye...controversial...huhu

Han Rohim said...

hehe.. saje je nk wt controversy skekk... huhuh...

Z said...

comelnye..hehehe

Hacked by w3d0z said...

waaa imaginasi sungguh ko ek=)

itu maksudnya anda sudah dewasa!=)

Han Rohim said...

hikhik... dah leh kawen kan? hehhe...