6/23/2009

Tetamu tak Diundang :-SS

30 Jamadil Akhir 1430/23rd June 2009
2:05 pm




DONG..!! DONG!!! DONG!!!!!


Bergegar pintu rumah diketuk. Aku dengan segera berlari ke ceruk rumah, belajar dari pengalaman.


Seperti yang dijangkakan, daun pada mail slot pada pintu rumahku diselak. Orang asing itu menjerit-jerit di ruang kecil itu.


“HELLO!!! HELLO!!! I KNOW YOU’RE THERE!!!! IF YOU’VE GOT ANY OPINION… IF YOU’VE GOT ANYTHING TO SAY… THIS IS MY FACE…. IF YOU’VE GOT NOTHING TO SAY, THEN SHUT YOUR F*** UP!!!!”


Daun pada mail slot itu dihempaskan dan lelaki asing itu berlalu pergi. Aku menggigil ketakutan. Entah apa yang dimaksudkan oleh lelaki itu. Seriously, tak faham.


Ini kali kedua aku menerima tetamu tidak diundang itu. Pada kali pertama adalah semalam. Tetapi sebelum dia mengetuk pintu rumah, dia mengetuk pintu bilik air terlebih dahulu. Begitu kuat sehingga aku risau jika tingkap itu akan pecah. Dan risau aku jika lelaki itu dapat menyelinap masuk ke dalam rumah. Na’uzubillah min zaalik..

Berdasarkan suaranya yang kudengar, aku mengagak dia adalah tenant dari rumah atas. Berdasarkan apa yang dikhabarkan oleh Tapton Estates, agent rumahku, tenant rumah flat atas ini mempunyai masalah mental. Sudah beberapa bulan sewa rumahnya tidak berbayar. Namun, atas dasar kemanusiaan dan belas kasihan, Tapton Estates tidak menghalau lelaki itu, kerana enggan melihat lelaki itu homeless dan dibiarkan tanpa jagaan. Lalu, Tapton Estates ada berbincang dengan Social Worker di kawasan ini untuk memberi perlindungan pada lelaki ini di tempat yang ‘lebih sesuai’. Tetapi, entah mengapa, Social worker itu berpendapat bahawa lelaki ini waras, dan tidak seharusnya diambil alih oleh mereka. Heh, pandai berlakon ya….


Kenapa aku berkata begitu? Kerana sejak beberapa bulan aku mendiami rumah ini, aku sering dihantui oleh bunyi bising jeritannya dari flat atas, dan juga hentakan-hentakan dan dentuman-dentuman, bagaikan ingin runtuh ceiling rumahku. Pada awalnya, aku memang berasa takut dengan bunyi-bunyi seperti itu. Tetapi, selepas beberapa bulan aku sudah pun biasa.


Tetapi, selepas dua kali aku di’kunjungi’ lelaki ini, aku mula rasa tidak selamat.


Ya, Allah!!! Lindungilah kami dari anasir-anasir yang tidak diundang ini….



Wallahu a’lam



p/s: sori… post kali ni tak macam post2 yang lepas2.. tak ade mesej berguna pon.. tapi doakan aku dan hosmetku daripada apa2 bencana ye…

p/s/s: ari jumaat ni kua result… doakan jugak ye… :D

6 comments:

Hacked by w3d0z said...

pukul bape ni

Han Rohim said...

smlm ngn arini... dlm kul 1pm...

Anonymous said...

scarynyer! ape kate mase die bukak2 mail box tu ko cucuk aje mate die ngn garfu ke, pdan muke die..hehe..

*ex-hosmet*

Han Rohim said...

ikut hati mmg nk je wt cmtu... huhuhu..

padahal takut sbnrnye.. hohoo...

Z said...

huhuhu hann..sorry to hear tht..
hurmm bace la ape2 ayat han..
thts the least u can do kan..
hurmm tk care!

Han Rohim said...

huhu.. thanx zack for reminding me...