6/01/2009

Semangat!!!!

8 Jamadil Akhir 1430/1st June 2009
10:27 pm

Tinggal lebih kurang 10 jam sahaja lagi, aku akan menduduki paper examku yang kedua: “Condition Monitoring”. Aku tahu sepatutnya aku tidak sepatutnya menghabiskan masa dengan aktiviti menulis entry ini. Tapi, setelah 3 jam belajar tanpa henti, otakku menjadi semakin penat. Ingin berehat rasa bersalah. Kerana masa tidak akan berhenti berdetik.


Penat… sangat penat…. Bilalah semua ini akan berakhir.


Aku perlukan semangat… semangat yang boleh melonjakkan aku kembali untuk terus focus dalam studyku, terutama pada waktu sekarang.


Terasa syaitan bagaikan menolak-nolak diriku untuk terus berasa lemah dan merungut berpanjangan. Niatku perlu dibetulkan. Jika aku benar lakukan semua ini kerana Allah, maka kembalilah kepada Allah, jika aku memerlukan kekuatan dan semangat.


Firman Allah:
“Dan Tuhanmu berfirman, ‘Berdoalah kepadaKu, nescaya akan Aku perkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang sombong tidak mahu menyembahKu akan masuk neraka Jahanam dalam keadaan hina dina.’” (40:60)


Ya Allah, ampunkan aku kerana terlupa akan diriMu. Ampunkan aku kerana sombongnya aku kerana tidak mengembalikan diriku padaMu di saat aku di lubuk kelemahan. Sesungguhnya hanya daripadaMu aku datang, dan kepadaMu sahaja tempat aku kembali.


Ya Allah, kurniakanlah kami kekuatan untuk terus berusaha di medan jihad kami ini. Kerana sesungguhnya tiada yang lebih kuat hanyalah diriMu. Kau lindungilah diri Kami dari godaan-godaan syaitan yang mengombang-ambingkan hati kami dari terus thabat dalam perjuangan kami untuk bekerja di atas jalanMu, ya Rabbi…

-Insan lemah-

No comments: